Històric d'Activitats
  • Assessorament i cessió d’un caixó de cures per a la creació del Museu Taurí de Requena (2013).

• Mostra dels dos últims cartells taurins de Barcelona d’homenatge al tancament de la Plaça Monumental de Barcelona (2013).

• Edició del catàleg de Padilla i venda a benefici de l’associació Avapace (Associació Valenciana d’Ajuda a la Paràlisi Cerebral).

• Homenatge al mestre Juan José Padilla i roda de premsa a la Sala de Reines de la Diputació de València amb la presència de José Luis Benlloch, Adolfo Suárez (fill), el president de la Diputació de València, Alfonso Rus, i el diputat d’Asssumptes Taurins, Isidro Prieto. En l’acte es presentà una mostra fotogràfica dels millors moments del mestre i la presentació del seu llibre Padilla: Vivir y torear.

• Col·laboració amb l’Ajuntament de Rafelbunyol i les penyes taurines de la comarca en el lliurament de cinc trofeus per a premiar els cinc bous de les festes (2012).

• Col·laboració en l’exposició «El Soro: un torero per a València», amb l’Ajuntament d’Algemesí i l’empresa Avance (2012).

• Patrocini del Museu Taurí en l’exposició «Capots d’art», de l’artista Álex Rodríguez (2012).

• Participació en la I Trobada Taurina Internacional de la Comunitat Valenciana, juntament amb la Conselleria de Governació (2011).

• Participació amb l’Associació Cultural del Club Taurí de Silla en la Fira de Sant Sebastià, de Silla (2011).

• Col·laboració i assessorament en la creació del Museu de Castes i Races del Bou, de Massamagrell (2010 i 2011).

• VI Cicle de Conferències Manuel Granero (2010):

«Chicuelo II, cinquanta anys de la mort d’un torero»

• Col·laboració en la I Setmana Cultural Taurina de Meliana (2010).

• Any Ponce (2010).

És un projecte cultural gestat, des de l’Àrea d’Assumptes Taurins l’any 2009 per a retre homenatge al matador de bous de Xiva en el vigèsim any de la seua alternativa.

• Col·laboració entre el Museu de la Setmana de Bous (Algemesí) i el Museu Taurí (2010)  .

Es tracta d’un espai museístic situat en les dependències del Museu Valencià de la Festa d’Algemesí, constituït per una exposició permanent dedicada a la Setmana de Bous i al món taurí valencià.

• V Cicle de Conferències Manuel Granero (2009):

- «Ciència, tauromàquia i cultura» per Enrique Ponce, matador de bous, i Santiago Grisolía, president del Consell Valencià de Cultura.

- «Curro Romero. 50 años de un torero» pel periodista taurí Juan Belmonte i el director de Sevilla Taurina.com.

- «La Plaça de Bous de València i el seu eixamplament. Cent cinquanté aniversari de la finalització de les obres de cós del carrer de Xàtiva» pel doctor en geografia Josep Vicent Boira.

• Any Ponce (2009).

És un projecte cultural gestat des de l’Àrea d’Assumptes Taurins per a retre homenatge al matador de bous de Xiva en el vigèsim any de la seua alternativa. El projecte de l’Any Ponce inclou una gran quantitat d’activitats relacionades amb la faceta taurina i cultural del matador de Xiva.

• Exposició taurina a Aielo de Malferit (2009).

El Museu Taurí va produir una mostra taurina amb fons procedents de les col·leccions del Museu, concretament una sèrie de fotografies procedents de la mostra «Cano, figura entre mestres».

• IV Cicle de Conferències Manuel Granero (2008):

- «Conversaciones con un ganadero de bravos»; els protagonistes foren el ramader estrela Ricardo Gallardo, propietari de la ramaderia Fuente Ymbro, i el periodista i crític taurí José Luis Benlloch.

- «Ramaderies braves a la Comunitat Valenciana», pel veterinari de la Plaça de Bous de València, Javier Mazón, autor del llibre Querencias.

• Conferència «Blasco Ibáñez i els bous» (2008)

• III Cicle de Conferències Manuel Granero i presentació del llibre (2007):

- Paco Camino parla sobre la seua trajectòria com a matador.

- «El cartell taurí», per Maribel Pleguezelos, doctora en Belles Arts.

• Reobertura del Museu Taurí el 29 de març (2007).

• Participació en la III Fira Nacional del Bou de Santarém, Portugal (2006).

• Modificació del Museu Taurí d’Utiel (2006).

• Participació en diferents fires de turisme (2006):

- FITUR;

- Fira Internacional del Turisme de la Comunitat Valenciana;

- Fira Internacional del Turisme de la Cultura de Màlaga.

• II Cicle de Conferències Manuel Granero (2006):

- «La tauromàquia valenciana en el segle xix», per José Aledón, investigador de temes valencians;

- «El origen de las corridas de toros en España», per Francisco Flores-Arroyuelo, antropòleg i professor de la Universitat de Múrcia.

• I Cicle de Conferències Manuel Granero (2005):

- «El metge dels bous», per José María Aragón, cirurgià en cap de la Plaça de Bous, i Sergio Aguilar, matador de bous.

- «Manuel Granero i el seu temps»